lauantaina, toukokuuta 26, 2012

Pelisuunnittelijaksi ilmaisella pelimoottorilla

Yksi urasuunnitelma itselläni on ollut pienestä pitäen pelisuunnittelija, mutta se tie on pitkä (tai kuten taiteissa yleensä - elämänmittainen). Uran vaihtoehtona voisi tietenkin miettiä pelien tekemistä harrastusmielessä. Muutamia konsepteja olen jo ehtinyt kirjoitella, mutta yhtä tärkeää tässä projektissa olisi löytää työkaluja harrastukselle.

Olen jo ladannut koneelle AGS:n, jolla voi tehdä ainakin seikkailupelejä. Ohjelma antaa vähän valmiita työkaluja, mutta oma rima on heti korkealla. Tärkeintä olisi pystyä tekemään edes yksi juonellisesti merkittävä peli. Pituudeksikin voisi suunnitella yhtä tuntia maksimissaan eikä 20-1000 tunnin Monkey Island -spektaakkelia.

Ei kommentteja: